Koolhoven & Partners
Op 1 juli 2014 start Martijn Koolhoven het journalistieke communicatiebureau Koolhoven & Partners. Hij doet dat samen met zijn voormalig Telegraaf-collega Romke Spierdijk en communicatieprofessional Lizette Touber. Het bureau is gevestigd in Amsterdam.
Het journalistieke communicatiebureau Koolhoven & Partners in Amsterdam speelt in op de sterk veranderende nieuwsmarkt. Door dalende advertentie-inkomsten en teruglopende oplages zien steeds meer mediabedrijven zich genoodzaakt te bezuinigen op hun nieuwsvoorziening in Nederland Koolhoven & Partners heeft het antwoord.
NIEUWSMAKERS
Koolhoven & Partners (‘De nieuwsmakers van Nederland’) speelt op deze ontwikkeling in door zich vrijwel volledig te richten op een sterke nieuwsvoorziening voor mediabedrijven (kranten, radio, televisie, social media). Koolhoven & Partners is geen pr- of communicatiebureau in de klassieke zin, maar een creatief mediabureau dat voor haar klanten journalistieke nieuwsonderwerpen professioneel en actief naar de media brengt.
Dat kan positief nieuws (een innovatie, een nieuwe trend, een internationaal succes) maar ook negatief nieuws zijn (een massa-ontslag, een inval, een calamiteit). Koolhoven & Partners hanteert journalistieke principes voor de selectie van de nieuwswaardige informatie en het uitzetten van de journalistieke verhaallijnen, altijd met een nieuws-invalshoek. De journalistieke relevantie is leidend.